Magsjuka in the house

Allmänt / Permalink / 0
I onsdags kväll runt 23.00 (Precis då man själv somnat) ropade Ruben och grät. 
- "Mamma, jag har kräkts i sängen!" 
Gick in i hans rum, tände lampan och där låg spya över hela täcket, kudden, mjukisdjuret och lakanet. Även hela hans pyjamas tröja var dränkt. 
Var bara att slänga allt i tvätten, dricka lite vatten och försöka somna om i vår säng. 
3 timmar senare, kl 02.00 väckte han mig, av att ha kräkts igen... i vår säng. Denna gången bara på kudden! 
Blev ännu en tur till tvättstugan. Hämtade flera handdukar och klädde in sängen. Ställde en hink vid sängen. 
Vaknade för varje liten hulk jag hörde, men han var duktig på att säga till. 
- "Mamma, nu har jag ont i magen. Känns som att jag vill spy" 
Så var bara upp med hinken i sängen 1 tim senare. Klockan var nu 03.00. Då kom det mest bara spott och saliv. 
Sedan kom diarrén och febern. Tre gånger. Innan vi äntligen fick somna in ordentligt! 
 
Var som en Zombie när Ruben vaknade 08 och var hungrig. Gav honom lite frukost, men han åt inte alls så mycket. Jag satte mig och började skriva på min rapport om systematiskt kvalitetsarbete. Ruben gick och la sig självmant i sängen runt 10 och sov till 13. Sedan var han vaken till ca 16.30. Då var han trött och ville gå och lägga sig igen. Han gick själv och la sig i sängen och somnade på en gång. Sov till 19, då jag kom på att han inte hade någon blöja. Då hade han kissat i sängen! Suck. Så var bara kasta allt i tvätten IGEN, och byta på honom. Då vaknade han till, och ville äta. Blev en yougurt, sedan direkt till sängen där han somnade om på 5 min. Sedan sov han som en stock hela natten och vaknade imorse kl 06 pigg som en nötkärna! 
 
Kände inte alls igen honom i onsdags... Var väldigt länge sedan han var så sjuk! Är nog 2 år sedan minst. 
Han var så ledsen och besviken att han missade förskolans "Höstfest" där de skulle klä ut sig. Men tröstades av att det kommer fler höstfester, och imorgon åker vi till mormor och morfar så då ska han få klä ut sig då istället. 
 
Jag hatar verkligen magsjuka ! Kommer den tillbaka, då checkar jag in på hotell. Jag har gått ann här hemma först med såpa och torkat alla ytor. Sedan ytdesinfektionsmedel. Både onsdag natt, torsdag dag och idag. Idag dammsög jag också, och moppade golven. Jag har tvättat alla kuddar, täcken, lakan, påslakan, handdukar, mjukisdjur, kläder, kuddfodral, filtar. jag är HELT SLUT I RYGGEN. 
 
Avslutade dagen med en god hemmagjord kebabkyckling. (Recept hittar ni på Jennysmatblogg). Gudomligt gott tyckte jag! Ruben åt mest bara pommes. Sedan har vi vikt tvätt och myst i soffan tillsammans. 
 
 
Till top