Glada nyheter

Allmänt / Permalink / 0
I all den här jobbiga tiden så hände något som fick mig på lite bättre humör. 
Min barnmorska ringde idag, för att fråga mig ifall att jag ville göra ett extra ultraljud i veckan. Detta för att de fått en ny apparat på sjukhuset som de vill öva med och pröva på. Jag var i den veckan som de ville, och blev utvald. Tackade jag ja? SJÄLVKLART! Pratade med Emil bara idag om detta, att jag skulle fråga min barnmorska på torsdag när vi ska ses ifall att jag kan få göra ett TUL (Tillväxtultraljud) eftersom jag är orolig för ett stort barn. Nu slapp jag fråga! Vilken lycka. 
 
Så på torsdag får jag se vår bebis igen, får veta hur mycket hen väger osv. 
Väldigt förväntansfull. 
 
 
 
Emils chef ringde idag då en på hans arbete hade blivit sjuk, frågade ifall att han ville åka imorgon på jobb och vara borta till nästa vecka. I sådana fall skulle han få vara ledig 2 veckor efter det. Men han tackade nej. 
Känns skönt att ha honom hemma. 
Vi har ju även så många planer i helgen som vi inte vill missa! 
Vi ska fira min mamma som fyller 60 år, samt på barnvälsignelse. 
 
 
Tentan då? Nja, plugget där går åt skogen. Alldeles för mycket att få in, ingenting fastnar och det vi bör kunna är bara diffust. Lördag den 19 december vet ni vart ni hittar mig, på Campus. Omtenta! 
 
 
 
 
Till top