Taco-fredag

Allmänt / Permalink / 0
 
 
Förmiddagen här var ganska lugn, har suttit lite till och från med examensarbetet efter att jag lämnat Ruben på förskolan. Vid lunch åkte jag iväg och handlade och blev svettig som en gris! Usch, vinterjacka och 3 plusgrader. När kommer kylan och mer snö!? Kl 13 hade vi våran andra intervju i examensarbetet på en förskola här i närheten. Intervjuerna har gått bra, men det är ganska svårt att veta att man fått med allting !? Sedan känns det som att man repeterar sig hela tiden. 
 
Efter intervjun sa jag hejdå till Rebecca och drog in till förlossningen i stan. Har upplevt att fosterrörelserna minskat under de två senaste dagarna och att bebis har känts slö. Ringde därför in imorse och de tyckte att jag skulle komma in så att de fick kika. De kopplade upp mig med CTG där jag fick sitta ca 45 min. Somnade också! Men allting såg bra ut, och under tiden jag satt där kände jag bebis flera gånger rätt tydligt. Personalen jag mötte var så himla trevliga, jag hoppas någon utav dem jobbar när det är dags för oss att åka in! :) En av dem sa "Jag hoppas vi ses i helgen". Men jag tror att Emil vill vara med under förlossningen så bebis får allt vänta till december. 
 
Barnmorskan tycker jag är betydligt lugnare denna graviditet, och inte visar någon oro. Själv känner jag helt tvärtom! Är betydligt mer nojjig den här graviditeten, och minns inte alls hur det kändes förra. Vad som är normalt, eller inte normalt. Sedan den här medvetenheten om andra som förlorat sina barn nära BF gör det inte bättre. Men jag ska försöka att inte oroa mig, utan tänka att allting kommer att gå bra! Men det är svårt, när vi fått kämpa så länge för att ens bli gravida med det här lilla pyret. 
 
Torsdagar är städdag hemma hos oss. Vi tycker det är skönt att få det bortgjort innan helgen. Jag dammtorkade och plockade igår, men mer orkade jag inte. Det går inte så fort nu heller. Tur vi har ett litet hus med noll trappor. Dammsugning blir ikväll, eller kanske imorgon bitti. 
 
Min mamma är i Umeå också för operation av ögat. Hennes tredje näthinnelossning. Tyckte verkligen synd om henne när hon ringde och berättade det igår. SKA DET ALDRIG BLI BRA!? Sänder en massa tankar till henne idag, och hoppas att det nu ska gå vägen. 
 
Jag ska snart hämta hem sonen från förskolan, och ikväll blir det tacos till middag efter sonens önskemål. Sedan ser jag fram emot Idol-myset i soffan! Saknar bara maken... 
 
Hoppas ni har en bra fredag! 
 
 
 
 
 
Till top