Fredag den 13e

Allmänt / Permalink / 0
Ja, här sitter jag en fredag kväll. E hänger i sin lastbil någonstans efter vägen. Är rätt tomt här hemma utan honom på kvällarna. Kan inte förstå att jag ska få ha honom hemma hela december! Känns som ren lyx. Sonen somnade helt själv för 8:e kvällen nu och jag är så stolt över honom. 
Men det lär väl komma dagar då han vill somna tillsammans med oss igen, och speciellt när vi är borta hos våra föräldrar! Han har just så pass blivit trygg i sin egen säng i sitt eget rum med 4 nattlampor. Sedan bor vi ju i en enplansvilla så hans rum är närmast vardagsrummet. Vi hör honom för varenda fråga han har, och tror han känner trygghet att vi alltid är nära. 
 
Jag har sett Idol och tycker att rätt person åkte ut. Tycker att Tove borde ha åkt ut för länge sedan, tycker inte alls att hon är bra och sjunger ofta falskt. Jag hoppas att Amanda vinner allt! 
 
Nu är det bara 23 dagar kvar till BF. Därför har jag passat på att julpynta redan här hemma, så att det är gjort ifall att bebisen kommer tidigare än första advent, och jag vill gärna ha det pyntat då! Det är så mysigt här hemma nu. Jag älskar verkligen julen. Att få umgås med familjen och bara vara. Tända ljus, äta clementiner, rödbetssallad, och tomtegröt. Mammas goda saffranslängder. Få ge klappar till barnen och se deras glädje. Nu hoppas vi bara att att snön kommer snart så att det finns mer saker att göra ute! 
 
Alla julklappar är inslagna och både skötväska och BB väskan är packade! (Kan visa innehållet i ett annat inlägg) 
Har även ordnat alla små paket till Rubens julkalender. Ni får följa när han öppnar alla luckor dag för dag i december. :) 
 
Sen avskyr jag att inte ha ett jobb med en redig lön. Att aldrig ha egna pengar över, och kunna skämma bort min man ! Alla pengar går åt barnkläder, mat, skolböcker och andra tråkiga saker. (Barnkläder är inte tråkigt dock) Är så mycket E skulle behöva, både kläder och prylar! Längtar tills jag får en bra lön och kan ge honom allt och lite till !! Han har gett mig så dyra saker genom åren, och jag skulle bara vilja kunna ge tillbaka någon gång. Han arbetar och tjänar mest, men lägger aldrig pengarna på sig själv ... Våra behov har alltid gått först! Får väldigt dåligt samvete. 
 
 
Ett av innehållen i Rubens klapp... Utklädningskläder! 
 
 
 
 
 
Till top